92% van onze klanten beveelt ons aan!
Beoordeling:   ( 8.6/10 )

Veel gestelde vragen

Hieronder staat een overzicht van de veel gestelde vragen over hetfotoalbum.nl

Veel gestelde vragen over de foto-software

Kan ik de software gebruiken op een Apple/Imac?

De foto-software is alleen te gebruiken op een Windows computer. De software werkt op Windows XP t/m windows 8.2. Voor Windows 10 zitten er soms bugs in door de AVG software die hierbij geleverd is.

Wanneer kan ik een keuze maken voor de kleur van de omslag?

Op het moment van bestellen is er de mogelijkheid om een keuze te maken tussen de kleuren die de software aanbiedt.

Is het mogelijk om de eigen pagina indeling op te slaan?

Als je na het maken van de indeling met de rechter muisknop klikt op de indeling kan deze opgeslagen worden. Dit is alleen mogelijk voor het product waar de pagina indeling gemaakt is.

Ik wil bestellen maar krijg een foutmelding dat ik de bestanden moet repareren

Bij het bestelling van een foto product hebben wij altijd de originele bestanden nodig. Dit kan voorkomen omdat de locatie van de foto veranderd is op de computer. Bij de melding kan je de koppeling weer repareren door aan te geven waar naartoe de foto verplaatst is.

Als er een software update is en deze wordt geinstalleerd. Raak ik dan mijn opgeslagen producten kwijt?

Nee deze raak je niet kwijt. De software wordt geupdate maar de fotobestanden worden niet overschreven en blijven hierdoor behouden. In de nieuwe foto-software kan je daardoor verder met het maken van jouw foto product.

Hoe veel foto’s kunnen er in een foto product?

Er is niet een maximum aantal foto’s dat in een product past. In een groter product zoals een fotoboek large staat het mooier als er 8 foto’s op een pagina staan dan in een mini fotoalbum. Met de eigen pagina indeling kan je zelf de fotovakken bepalen.

Hoe kan ik een achtergrond plaatsen en deze vervagen

Via de knopachtergronden kan je een achtergrondfoto toe voegen. Dit kunnen ook eigen foto’s zijn. Met de steeksleutel is het mogelijk om de achtergrond te vervagen. Verhoog de helderheid en verlaag het contrast om de achtergrond te vervagen.

Wat is de eerste pagina in het fotoboek?

Als je het fotoboek opslaat is pagina 1 de eerste pagina. Deze zit aan de rechterkant van het fotoboek. Pagina 2 wordt geprint op de achterkant van pagina 1.

Kan ik een foto over 2 pagina’s plaatsen?

Het is mogelijk om een foto over 2 pagina’s te plaatsen. Dit heet een spread foto. Let er op dat de fotoboek een binding heeft waardoor het mogelijk is dat de foto niet in zijn geheel zichtbaar is.

Kan ik een foto verplaatsen en roteren?

Als er op het slotje geklikt wordt is het mogelijk om de foto te roteren en te verplaatsen.

Is het mogelijk om foto’s over elkaar heen te plaatsen?

Het is mogelijk om de foto’s gedeeltelijk over elkaar heen te laten vallen. Dit kan door de fotovakken over elkaar heen te plaatsen. Het is in de software mogelijk om te bepalen welke foto voor de andere foto komt.

Als ik fotovakken of tekstvakken niet benut worden deze dan weergegeven in het fotoproduct?

Nee, lege vakken worden niet weergegeven in het fotoboek. De software herkent dit en zal deze negeren.

Kan ik een pagina verplaatsen?

Ja dat is mogelijk. Als je klikt op het paginanummer, dan kan je deze verslepen naar een andere plek in het product.

Veel gestelde vragen over het bestellen

Zijn alle prijs inclusief alle kosten?

Alle prijzen op de website zijn inclusief omslagfoto. Extra optie zoals hoogglans kunnen tijdens het bestellen aangegeven worden tegen meer prijs. De verzend en verpakkingskosten wordt bij het bestellen toegevoegd. Er worden geen extra kosten gerekend voor een foto of tekst op de omslag van het fotoboek.

Wat is de levertijd van de foto-producten?

Fotoboeken binnen 4 werkdagen

Fotoalbums binnen 3 werkdagen

Foto agenda’s binnen 3 werkdagen

Fotokalenders binnen 3 werkdagen

Fotoslingers binnen 3 werkdagen

Waar kan ik het type omslag kiezen

Op het moment van bestellen kies je voor het type omslag. Bij het fotoboek waar je een persoonlijk omslag kan maken gebeurt dit in de software. De omslag kan geselecteerd worden via de knop omslag onderaan bij de pagina’s.

Kan ik in het buitenland een fotoboek bestellen?

Het is mogelijk om de producten te bestellen en te laten versturen naar het buitenland. Wel zit hier een meer prijs in voor de verzending hiervan.

Welke papierkwaliteit wordt er gebruikt voor de producten?

De producten worden geprint op zijdeglans papier. Dit kan je vergelijken met hoge kwaliteit kleurendrukwerk. Bij veel producten is het mogelijk om de papier soort te veranderen in hoogglans lak. Hierdoor glimmen de foto’s meer.

Wat moet ik doen als de betaling niet lukt?

Als je een foutmelding krijgt of je wilt gebruik maken van een ander betaalmogelijkheid dan kan je de bestelling opnieuw doen. Via de status pagina kan je eenvoudig de bestelling opnieuw uitvoeren.

Wat moet ik doen als het uploaden niet lukt?

Standaard staat het uploaden op automatisch kiezen. Hierdoor probeert de software de snelste manier voor het uploaden van het product. Indien dit niet werkt kan je het beste de http mogelijkheid selecteren. Deze werkt 99 van de 100 keer. Indien dit niet lukt kan je contact opnemen met onze support afdeling via ons contactformulier.

Veel gestelde vragen
4.5 (90%) 2 votes

 
Veel gestelde vragen
4.5 (90%) 2 votes